Ekonomi

EasyCep’in yılsonu hedefi 400 bin telefonu yenilemek

EasyCep 2022 yılını 15 kat büyüme ile kapattı. 2022 yılında mağaza sayısını 26’ya çıkaran şirket, 2023 yılında mağaza sayısını 60’a, çalışan sayısını ise 700’e çıkarmayı hedefliyor. Telefon yenileme kapasitesini artırmayı planlayan şirket, ülke ekonomisine katkı sağlamaya devam edecek. 2023 yılı sonuna kadar toplam 400 bin telefon yenileme hedefiyle ekonomi.

Türkiye’de yenilenmiş telefon pazarının önde gelen şirketlerinden biri olan EasyCep, 2022 yılında tüketicileri yenilenmiş telefon seçmenin faydaları konusunda bilinçlendirerek büyüme patikasında değerli bir ivme kazandı. Telefonu ve teknolojiyi tüm tüketiciler için erişilebilir kılmayı hedefleyen şirket, 2022 yılında binlerce telefonu yenileyerek ekonomiye kazandırdı. Şirket, sunduğu fırsatlara artan tüketici ilgisi sayesinde geçen yıl 15 kat büyüdü. 2023 yılında telefon yenileme kapasitesini 3 kat artırmayı planlayan şirket, bu yıl sonunun getirdiği prestijle kurulduğu günden bu yana toplam 400 bin telefonu yenilemiş olmayı hedefliyor.

EasyCep CEO’su Mehmet Akif Özdemir, “Türkiye’yi ABD ve Avrupa’da daha köklü bir sektörle tanıştırdık. Tüketiciler, sağladığımız faydayı anlıyor ve harekete geçiyor. Bu da her yıl hızlı büyümemizi sağlıyor.”

“Mağaza sayısı 60’a, çalışan sayısı 700’e çıkacak”

Geçen yıl 20 yeni mağaza açan ve 15 farklı şehirde toplam 26 mağazaya ulaşan şirket, 2023 Mart ayı itibarıyla 40 mağazada hizmet veriyor. “Bu yıl sonunda 60 mağazaya ulaşacağız. CarrefourSA ve Turkcell mağazalarının ardından yakında Türkiye genelindeki 41 Migros mağazamızdaki stantlarımızda tüketicilerle buluşacak” diyen Özdemir, şöyle devam etti: “Geçen yılın başında 109 olan çalışan sayımız yıl sonunda 477’ye ulaştı. kurduğumuz EasyAkademi ile hem teknik hem de kişisel gelişime katkı sağladığımız ekibimizin büyümesine paralel olarak telefon yenileme kapasitemizi ayda 45 bin adede çıkaracağız. altyapı yatırımları ile 2023 sonundaki prestiji yakalayarak 2,7 milyar TL’lik prestij ile brüt ciroya ulaşmayı hedefliyoruz.”

“Hedefimiz üç yıl içinde tek boynuzlu at olmak”

Özdemir, “Yeni bir pazar yaratmanın zorluğuna rağmen, bugüne kadar yakaladığımız başarıya bizi götüren ana faktör, sunduğumuz faydaların yanı sıra tüketicinin bize duyduğu güvendir. Bunu teknik ve kalitemize borçluyuz. finansal altyapı, ekibimizin uzmanlığı ve geliştirmeye yaptığımız yatırım.” 2022’de 64,1 milyar dolara ulaşacağı tahmin edilen dünya yenilenmiş telefon pazarının yıllık bileşik yüzde 11,45 büyüme oranıyla 2030’da yaklaşık 146,43 milyar dolara ulaşacağının öngörüldüğünü belirten Özdemir, “11 milyon dolarlık yatırım aldık. A tipi yatırımda 100 milyon doların üzerinde değerleme. Kararlılığımız ve iş modelimize olan inancımız ikna sürecinde çok etkili oldu. Şu anda en az 50 milyon dolarlık yatırım elde etme hedefiyle B Serisi yatırım türü hazırlıklarımızı yapıyoruz. Hedefimiz 2026 prestijiyle Türkiye. Ortaya çıkan unicornların arasına katılıyoruz’ dedi.

“%30 daha ucuz”

Tüketiciye sundukları değerin çok net olduğunu belirten Özdemir, “Eski cihazları kapısından alıp değer veriyoruz, telefonla alımlarda 12 ay taksit, peşin fiyatına 12 ay garanti veriyoruz. bu yıl 3 aylık ihtiyaç kredisi ile yeni telefon alımının sona ermesiyle daha da belirginleşti.Bu faydayı anlatmaya devam edeceğiz.Yurt içi yenilenmiş telefon pazarı şu anda toplam pazarın yüzde 1’i bile değil.Batı Avrupa’da ve Kuzey Amerika’da bu oran yüzde 20’ye ulaşıyor.Yenilenmiş telefonlar muadil yeni telefonlara göre yüzde 30 daha fazla.Çok daha çevreci olduğunun yanı sıra yüzde 20’ye varan oranlarda daha ucuz olduğunun bilinmesi önemli bir rol oynayacaktır. Bu pazarın gelişmesinde rol oynuyor” dedi.

Yeni bir telefon üretilirken yaklaşık 85 kg karbon salınır, bunun yüzde 95’i üretim aşamasında gerçekleşir. Bir ağacın böyle bir karbon salınımını dengelemesinin yaklaşık 20 yıl sürdüğünü vurgulayan Özdemir, “Kurulduğumuz ilk günden bu yana lisanslı yenileme merkezimizde yaklaşık 200 bin telefonu yenileyip ekonomiye kazandırmanın ve ekonomiye kazandırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Çevre.”

“Sadece bir iş değil, entegre bir hizmet sunuyoruz”

Sadece ürün portföyünü değil hizmet portföyünü de genişlettiklerini belirten Özdemir, “Türkiye’nin en büyük yenilenmiş ürün pazarıyız. Daha iyi bir müşteri deneyimi yaşatmak için tüketiciye sunduğumuz hizmet çeşitliliğine önem veriyoruz. Firmamızla birlikte başlattığımız ‘Telefon Koruma Paketi’ ürünümüz ‘EasyCare’i, gelen müşterilerimizin telefonlarını teslim aldığımız iş modelimiz ‘EasyFix’i hayata geçirdik. mağazalarımıza gönderip yetkili servise gönderip 2 gün içerisinde kendilerine teslimi ve satışlarımızın yüzde 20’sinin gerçekleştiği portatif uygulamamız ile çalışma portföyümüzü genişletmeye devam edeceğiz.Bu yıl ürün çeşitliliğimizi artırdık. , sadece hizmet çeşitliliğinde değil.Arzum küçük ev aletlerini özellikle mağazalarımızda iş portföyümüze farklılık katarak portföyümüze kattık.Müşterilerimizin ilgisini daha da çektik. Fiyat performans açısından tüketici için çok iyi bir fırsat oldu. En çok talep gören çalışmalarımız ise konutların vazgeçilmezi olan kahve ve çay makineleri, blender ve dikey süpürgelerdi.”

“Tüketicilerin yüzde 40’ı yenilenmiş telefonu başkası için alıyor”

Gerçekleştirdikleri operasyonun detaylarına ve tüketicilerin tercihlerine değinen Özdemir, “Yeni telefon satışı yapan lider markalardan bazılarının ‘Eskiyi getir yeniyi götür’ kampanyalarında toplanan telefonları alıyoruz. iki bin noktadan cihaz topluyoruz.Topladığımız eski telefonların yüzde 60’ı bu kampanyalardan, yüzde 40’ı ise kendi aldığımız cihazlardan oluşuyor.Satışlarımızda ortalama sepet tutarımız 8 bin TL civarında, Aldığımız ortalama eski telefon miktarı ise 5 bin 500. Tüketicilerimizin yüzde 60’ı yenilenen telefonlarını kendisi için alırken, yüzde 40’ı da bunun için yeni telefon alıyor” dedi. – İSTANBUL

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu